Ciekawa prasa do węzy

Jesienne porządki , Powoli do przodu , Ciekawa prasa do węzy

Ciekawa prasa do węzy

Postautor: viking200 » 2017-11-12, 00:01

Pomysł całkiem niezły , wart zainteresowania .

phpBB [media]
Awatar użytkownika
viking200
Administrator
 
Posty: 952
Obrazki: 759
Rejestracja: 2012-08-13, 13:45
Lokalizacja: Karkonosze

Na razie teoria

Postautor: viking200 » 2018-05-03, 08:48

Na razie teoria .

Tak się przyglądałem formie do gładkiej węzy i w pewnym momencie w 1:14 min
gra świateł pokazała na tej formie coś podobnego do struktury drewna .

Jestem już po pierwszych próbach , pierwszą formę zrobiłem z blachy aluminiowej i ... no właśnie .
Plasterek za cholerę nie dał się odkleić od blachy , myślałem że może struktura powierzchni jest nierówna ,
zawiera mikropory i dla tego wosk ma się czego trzymać .
No to polerka w ruch , zrobiłem prawie lustereczko i co ... to samo , nie dało się odkleić .
Szkło też jest gładkie i też za diabła nie idzie odkleić wylanego wosku :-P
Blacha się przyda na co inne .
Pomogło mi przypadkowe rozlanie wosku na wilgotną płytę ze sklejki .
Po ostygnięciu , wosk dał się lekko oddzielić od niej .
Dlaczego sądzę że forma jest z drewnianej deski bądź ze sklejki .
A tak wracając do tej 1:14 min , zastanawiał mnie ten kolor deski , bo raczej na fornir
to nie wygląda ( też ciężko odkleić nie mówiąc już o nasączeniu wodą ) ,
przypuszczam że Jurij poddał ją obróbce termicznej aby łatwiej wyglancować powierzchnię .
Co jeszcze by tu teoretyzować więcej ,
na pewno sklejka na dłuższą metę nie zda egzaminu - pod wpływem moczenia z czasem będzie się rozwarstwiać .

Pozostaje więc deska .
Awatar użytkownika
viking200
Administrator
 
Posty: 952
Obrazki: 759
Rejestracja: 2012-08-13, 13:45
Lokalizacja: Karkonosze

Re: Ciekawa prasa do węzy

Postautor: viking200 » 2018-05-05, 02:15

A teraz trochę praktyki .
Żeby nie marnować sklejki wykombinowałem sobie i zrobiłem na próbę formę z dwóch kawałków
płyty pilśniowej sklejonych razem , przed przystąpieniem do próby zrobienia płaskiego listka , namoczyłem formę w wodzie ,
a dalej to już poszło tak jak na filmie pokazywał Jurij .
Pomysł zdał egzamin , wychodzą nawet równe listki .
I co najważniejsze listki dają się łatwo " odkleić " od płyty .
Trzeba tylko pamiętać aby powierzchnia była wilgotna bez widocznych kropel , bo wychodzą dziurki .
Przy najbliższej okazji , pod warunkiem że uda mi się zdobyć cienką deskę na wymiar ramki wielkopolskiej to zrobię formę właściwą , bo na razie próbnie zrobiłem z pilśni na 1/2 ramki wlkp .
Ogólnie jak zrobić podobną praskę do węzy to wiem , wykorzystam do tego celu węzę warszawską / bo jest większa / , pozostaje jeszcze czym zalać formę praski http://www.progmar.sklep.pl/rencast-fc-55-1kg-a-500g-b-500g-p-115.html bo wybór jest duży .
Ale to dopiero w planach .
Awatar użytkownika
viking200
Administrator
 
Posty: 952
Obrazki: 759
Rejestracja: 2012-08-13, 13:45
Lokalizacja: Karkonosze


Wróć do Robótki pasieczne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron

x